Inspiratie voor je blog nodig? Beantwoord deze 2 vragen!

Cindy KamstraTeksttips0 Comments

Inspiratie voor je blog

Je wilt beginnen met bloggen, maar zit in plaats daarvan naar een leeg scherm te staren. De inspiratie is ver te zoeken. Waar moet je in godsnaam over bloggen? Het is een vraag die veel zakelijk bloggers zichzelf stellen. En om hem te kunnen beantwoorden, moet je eerst twee andere belangrijke vragen beantwoorden. Welke vragen dat zijn en hoe je het antwoord kunt vinden, lees je in deze blogpost.

VIDEO – Eenvoudig een blogpagina maken in WordPress

Cindy KamstraTeksttips0 Comments

blogpagina

Als je als coach online beter zichtbaar en vindbaar wilt worden voor potentiële cliënten, kun je niet zonder een blog. Geen idee hoe je dat nou aanpakt, bloggen? De komende weken geef ik je praktische tips waarmee je snel aan de slag kunt. Vandaag leg ik je in 3 minuten uit hoe je een blogpagina kunt toevoegen aan je WordPress website.

Waarom elke coach een blog nodig heeft

Cindy KamstraBlog0 Comments

Waarom elke coach een blog nodig heeft

Ben je coach en heb je nog geen blog op je website staan? Dan ben je lang niet de enige. Ik deed een kort onderzoekje via Google en ontdekte dat meer dan 50 procent van de coaches geen blogpagina op de website heeft. Van de coaches die er wel een hebben, houdt maar 15 procent die pagina ook echt regelmatig bij. Hartstikke jammer, want een blog kan je zo veel opleveren! Benieuwd wat bloggen jou als coach kan brengen? Dat lees je in deze blogpost.

Vernieuwd recept: zo schrijf je een lekkere tekst voor je blog of website

Cindy KamstraTeksttips0 Comments

Recept pakkende tekst

Is je zakelijke blog een beetje ingekakt? Voelen de teksten op je website muf en stoffig aan? Probeer dan eens een ander recept voor schrijven dan je tot nu toe gewend was. Met wat experimenteren en uitproberen kan je oude boodschap namelijk zomaar een hele nieuwe smaak krijgen. Aan deze blogpost heb ik bijvoorbeeld prei toegevoegd. Benieuwd naar het resultaat? Proef gerust!

Inspirerend! Trevor Noah over de kracht van taal

Cindy KamstraLeesvoer2 Comments

Trevor Noah over de kracht van taal

Wil je boeken lezen over ondernemen of over schrijven? Dan hoef je maar naar een webshop met ondernemersboeken te gaan. Daar vind je stapels boeken over alle aspecten van ondernemen, dus ook over schrijven en zakelijk bloggen. Maar de beste tips en lessen kom je soms zomaar ineens tegen in een boek waarvan je dat helemaal niet verwacht. Dat overkwam mij met Kleurenblind van Trevor Noah, dat in de verste verten niet over schrijven of ondernemen gaat. Benieuwd wat een Zuid-Afrikaanse stand-up comedian jou te leren zou kunnen hebben? In dit artikel licht ik een tipje van de sluier op.

In 10.000 stappen naar een tekst die blijft hangen

Cindy KamstraTeksttips0 Comments

10.000 stappen per dag zetten is gezond!

We weten het allemaal: als je minimaal 10.000 stappen per dag zet, leid je een actief leven. Je wordt er gezonder door, verliest gewicht en verkleint je kans op allerlei gezondheidsproblemen. Maar wie heeft dat aantal eigenlijk bedacht, en hoe heeft hij zijn boodschap over de hele wereld verspreid? En hoe kun jij ervoor zorgen dat jouw verhaal net zo goed blijft hangen in het hoofd van jouw doelgroep? Als je dat wilt weten, lees dan vooral verder.

Hoe beïnvloedt Kamergotchi jouw stemgedrag?

Cindy KamstraBlog0 Comments

Kamergotchi

Ja, ook ik heb hem gedownload: de app Kamergotchi van Arjen Lubach. En dus voer ik ‘mijn’ lijsttrekker Lodewijk Asscher een paar keer per dag mini-frikadelletjes, geef ik hem nu en dan wat aandacht en spijker ik zijn kennis hier en daar een beetje bij. Maar de app riep ook een vraag bij me op: zou de game ook het stemgedrag van spelers kunnen beïnvloeden bij de Tweede Kamerverkiezingen? Er bestaat een psychologisch effect dat doet vermoeden van wel.

Hoe een uitroepteken nieuwe klanten wegjaagt, en wat je daartegen kunt doen

Cindy KamstraTeksttips0 Comments

Het uitroepteken is de toevlucht van luie schrijvers

Denk jij nog steeds dat een uitroepteken je tekst sterker maakt? Mis. Het schrikt je klanten eerder af. Het uitroepteken is de hangjongere van het geschreven woord. Irritant, luidruchtig en negen van de tien keer te vinden op plaatsen waar het eigenlijk niet moet zijn. En wat het zegt bestaat meestal uit meer bluf dan inhoud. Gelukkig kun je er iets tegen doen.